Retur fra varmen til varmen :)

Så er jeg hjemvendt til de nordlige himmelstrøg igen – til et dansk sommervejr fra sin bedste side.

Turen til Budapest var rigtigt vellykket. Vi havde skønt vejr alle dage – helt op til 43 grader i solen den ene dag – og byger om aftenen og natten, så det kunne ikke være mere perfekt. Byen var simpelthen utroligt skøn, og jeg var slet ikke klar til at forlade den. Det er sjældent, jeg føler behov for mere end en uge-10 dage ad gangen et sted, for ved turens slutning plejer jeg at være godt brugt og så kan jeg altid vende tilbage en anden gang.

Hvorom alting er, er jeg faldet pladask for Budapest og skal helt sikkert tilbage.

Fodbad i midtbyen

Jeg synes, byen er perfekt til alle lejligheder pga. den gode stemning, de venlige mennesker og de smukke omgivelser. Der er noget for folk, der vil slappe af (spa og wellness), både med veninder og kæresten, der er noget til folk der vil feste med billige steder at feste, der er alle mulige museer til de kulturelle, smukke både gamle og nye bygninger til folk med interesse i arkitektur og muligheder for shopping. Jeg har intet grimt at sige! Læs mere om min tur og praktiske oplysninger til dem, der selv overvejer at tage af sted.

Vi fortsatte i feriestemning efter hjemkomsten, så torsdag var vi på tur til Hvissingestenen og Vestvolden, hvor vi mødte nogle snaksalige og enkelte kælne får 🙂

Får

Og de var kælne

Fredag tog vi til Kalundborg, hvor jeg stødte på den fineste lille butik ved navn Rønnebær. Der er fyldt med de skønneste smykker – både Museums kopismykker, ravsmykker, heksesmykker og smykker fra lokale sølvsmede. Jeg kunne slet ikke styre mig og havde lyst til at købe hele butikken og endte med at tage to ringe med derfra.

Jeg er helt vild med denne knudering lavet af Mette Uldal Christiansen!

Og så måtte jeg også lige have denne søde hekse-kattering med mig hjem!

Derfra tog vi til Dragsholm slot, som man kun kan se indefra med en guidet tur, hvis man da ikke er på et slotsophold. Vi var heldige og kom få minutter, inden turen gik i gang, så vi lige kunne komme med. Det var virkelig en god tur og slottet er spændende og pænt, og jeg gad da totalt godt komme til fest i Rosensalen!

Dragsholm Slot set fra slotsgården

Detalje fra et af værelserne

Der er eget teater på slottet med følgende reglement

Slottet set fra slotsparken

Efter en tur rundt i slotsparken gik turen til Nykøbing Sjælland, hvor vi spiste aftensmad på en café. På turen hjem gjorde vi holdt ved lammefjordsdæmningen, hvor vi nød udsigten.