London, Bournemouth, Bath og Bristol!

Read in English

Jeg har været endnu en tur i England. Denne gang med gensyn af allerede kendte steder og et nyt. Se mit tidligere indlæg om Bournemouth og Bath.

Den oprindelige plan var egentligt at holde ferie i London, men det var ikke til at finde et hotel med en ok beliggenhed til en overkommelig pris, så alternativet blev at tage en dag i London og derfra tage videre. Valget faldt på Bristol, som ingen af os havde besøgt før, og sikke et godt valg!

Torsdag: Vi fløj 7.20 og ankom derfor tidligt til Gatwick. Derfra tog vi GatwickExpress til Victoria St., hvor vi skiftede til Paddington. Her fik vi kufferten opbevaret og tog til British Museum, hvor vi så udstillingen Life and Death – Pompeii and Herculaneum. Udstillingen er utroligt populær, så der var utroligt mange mennesker, som tog en del fra oplevelsen. Udstillingens opbygning var meget fin, og har man ikke besøgt de to byer, er det en anbefalelsesværdig udstilling. Derefter gik turen til Selfridges, hvor vi spiste frokost. Min kæreste elsker gammeldags barbering, så turen gik videre til butikkerne Truefitt & Hill samt Taylor of Old Bond Street. Efter gentlemanshopping gik turen til Harrods (med kendisspotting af Caroline Fleming) og taskeshopping. Endnu en gang fik jeg set dele af butikken, jeg ikke har set før. Vi spiste aftensmad ved Paddington St., inden vi tog toget til Bristol Temple Meads. Vores hotel, Ibis Temple Meads, var lige ved stationen, så det var dejligt nemt. Det er et ok hotel, men ikke noget jeg vil anbefale over andet.

BanegårdenBristol

Banegården i Bristol

Fredag: Dagen gik med udforskning af Bristol. Vi gik rundt i den gamle bydel (Christmas Steeps er den fineste lille middelaldergade) og Castle Park, inden vi fandt Cabot Circus, som er shoppinghimlen! Derefter gik vi til Clifton Hill, hvor der er den smukkeste udsigt til Brunel’s hængebro. Efter den smukke tur gik vi ned til Clifton village, hvor vi besøgte The Coronation Tap, som er en bar med mange forskellige slags cider. De har deres egen cider, Exhibition, som er meget god, men med høj alkoholprocent, som man ikke kan smage! Sulten meldte sig, og vi gik over gaden til The Clifton Sausage. Det var en virkelig god beslutning, for det var tosset god mad til en meget rimelig pris! I weekenden bør man bestille bord. Vi var heldige at få et bord!

Brunel’s hængebro

Lørdag: Min kæreste og jeg splittede op. Han tog til Dover, mens jeg tog toget til Bournemouth, hvor jeg fik set min gode ven, som jeg ser alt for sjældent! Han tog mig med på The Russell-Cotes Museum. Vi fik lækker frokost og så på byen og fik gjort noget mere uartig shopping! Vi tog bussen (dobbeltdækker selvfølgelig :D) til Poole, en hyggelig kystby. Vi fik en dejlig cider ved havnen. Tilbage i Bournemouth besøgte vi 1812 og fik champagne mojito, mums, inden jeg skulle med toget tilbage 🙁

GreatBritain

SS Great Britain

Søndag: Vi ville se kirken St. Mary Redcliffe, men pga. ugedagen var det ikke muligt. Vi gik en tur langs havnen, og besøgte museet for SS Great Britain, som jeg varmt kan anbefale. Det er også velegnet til børn. Videre langs havnen så vi The Matthew, som er en kopi af det skib, der opdagede Newfoundland. Kopien har også taget turen!

TheMathhew

The Matthew

Der var tosset godt vejr, så vi fik frozen yoghurt, mums. Vi besluttede at kigge på Cabot Tower (John Cabot sejlede med The Matthew). Det var en meget varm tur, så vi gik på Brew Dogs bar, inden vi spiste aftensmad på Stop The Bus, som er et meget hipt spisested i Bristol.

BrewDog

Et lille sæt så man kan smage på alle Brew Dog’s øl

Mandag: Et gensyn med Bath. Turen fra Bristol til Bath med tog er utroligt nem og tager ml. 11-15 min alt efter afgangen og koster 8 pund retur! Vi ankom kl. 9.30 og styrede direkte mod de romerske bade, inden køen blev tosset.

Bath3

Mig ved de romerske bade

Derefter spiste vi en håndholdt frokost, inden vi gik i The Cross Bath, som er et lille bad udenfor det store bad. Stedet, hvor The Cross Bath er, er helligt, og der kan kun være 12 mennesker. Til gengæld kan man ikke få diverse spabehandlinger, og man går også glip af udsigten fra taget af den store. Det er en god idé, at gå tidligt hen og bestille tid til at besøge badende! Efter det afslappende bad gik vi på The Raven. En utroligt hyggelig historisk pub!

TheRaven

The Raven i Bath

Herefter besøgte vi The Herschel Museum, som er et hus fra den georgianske periode, hvori søskendeparret William og Caroline Herschel boede, da han opdagede uranus. Det er et lille museum, men absolut anbefalelsesværdigt, selv hvis man ikke er interesseret i astronomi, men mere i perioden. Derefter stod den på shopping, inden vi spiste aftensmad på The Westgate. Et hyggeligt sted, men maden var ikke så god til prisen.

HerschelMuseum

The Herschel Museum

Tirsdag: Vi begyndte dagen med at tjekke ud af hotellet, og så gik turen til St. Mary Redcliffe. Det er en meget interessant kirke og bør absolut ses, hvis man er i Bristol. Vi gik ned til havnen og kiggede på M Shed, som er et museum om Bristol. Det er godt til børn. Vi spiste frokost på Shakespeare Tavern. Det ligger ved havnen og er virkeligt godt! Derefter gik vi til Temple Church, som er en malerisk kirkeruin, og nød solen i parken. Vi gik videre til Castle Park, inden vi tog toget til Gatwick.

StMary

Mig ved St. Mary Redcliffe

Temple Church

Læs også rejsebeskrivelser fra Edinburgh, Hadrians mur og Budapest

TempleChuch3

Temple Church fra en anden vinkel